Hoe BHV'ers hulpdiensten moeten opvangen

Er is een incident op het werk gebeurd waarbij politie, ambulance en/of brandweer moeten komen. Grote bedrijven hanteren een procedure voor alarmeren en ontvangst van de hulpdiensten. Controleer intern hoe dit bij jullie geregeld is. Voor grote bedrijven is het heel handig om een procedure voor ontvangst van hulpdiensten te hebben, zodat alle BHV’ers weten wat hun rol is. Hieronder een opzet van een procedure.

 

Procedure hulpdiensten opvangen

1. Receptie informeren over incident
2. Receptie informeert hoofd BHV’er
3. De hoofd BHV’er ontvangt hulpdiensten en informeert hen met de laatste stand van zaken
4. De hoofd BHV’er begeleid hulpdiensten naar incident
5. Hoofd BHV’er informeert receptie
6. Hoofd BHV’er registreert incident in BHV logboek en rapporteert aan de directie en HRM

Tip: Plastificeer een plattegrond van het gebouw en leg die bij de ingang of receptie neer. Zodra er brand is, kunt u deze overhandigen aan de brandweer.

Geschreven door

Rick Boelens Ik schrijf graag over BHV zodat organisaties op de hoogte blijven over (nieuwe) ontwikkelingen in bedrijfshulpverlening.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *